Tæt på stationen

Metrostationen ligger på Oslo Plads, som placerer sig uhyre tæt på Østre Anlægs nordlige ende. Stationen befinder sig inden for få minutters gang til smukke københavnske steder som det gamle fæstningsanlæg Kastellet eller de gule militærboligkvarter Nyboder. Tager du metroen til Østerport, bliver du – ligesom på Nørrebro og København H – mødt af røde keramiske paneler, der viser, at du kan skifte til DSB's tog og S-tog. Fra metrostationens trapper kan du hurtigt nå de øvrige transportformer på Østerport station. 

Fakta om Østerport

  • Linjer: M3/M4 samt S-tog og regionaltog.

  • Indviet: september 2019

  • Passagertal: 18.000 daglige påstigere i 2025

  • Type: Underjordisk

  • Elevatorer: To

Sådan kommer du fra metrostationen til Østerport St.

Via gangtunnel, trappe og elevator er der direkte adgang fra metrostationen til S-tog og regionaltog

Metrostationen har også en hovedtrappe hen mod Kristianiagade og to elevatorer. Benytter du disse, kan du derfra gå hen over stationspladsen og videre til Østerport St.

Oslo Plads

Hvis der udføres sporarbejde, kan du altid tage metrobus

Metroen er designet til at køre 24/7 - hele dagen og hele natten - men som alle andre jernbaner har metroen behov for løbende vedligehold af skinner, tog og signaler.
Ved større eller længerevarende ændringer i metrodriften indsætter vi metrobusser. Du kan på kortet se, hvor du kan fange metrobussen.

Se metrobussens rute

Planlæg din rejse

På Rejseplanen.dk kan du planlægge din rejse med Metroen, busser, tog og S-tog

Gå til Rejseplanen

Læs mere om Metroen til Sydhavnen og Valby

Sydhavnslinjen
København Syd

Meget mere metro

Fremtiden har været førerløs siden 2002, hvor Københavns metro for første gang kunne sende passagerer afsted i de underjordiske tunneler i et tog uden fører. I hovedstaden bygger vi hele tiden mere metro, og i øjeblikket er vi i gang med at udvide metronettet med fem nye stationer i Sydhavn og to nye stationer i Nordhavn.

Metrobyggeri er store, komplekse projekter fyldt med spændende arkitektoniske, ingeniørmæssige og logistiske udfordringer.

Læs mere om, hvordan vi bygger metro

Læs om, hvordan nye linjer bliver besluttet

Hvordan bliver nye linjer besluttet?
Visualisering for Metrostation