Metroen har et stigende passagertal samt høj driftstabilitet og kundetilfredshed

Metroen i tal

I 2018 valgte flere end 64 millioner passagerer at benytte metroen. Det er på en gennemsnitlig uge over 1,2 millioner rejsende.

Metroens driftsstabilitet lå meget højt i 2018, hvor 99,2 procent af afgangene forløb rettidigt.
Metroens kunder er altså generelt set godt tilfredse med deres metrotur.

 

Siden 2002 har metroen med undtagelse af 2012 oplevet en konstant stigning i passagertallet.


64,7 mio. passagerer rejste med metroen i 2018

Passagertal

Igen i 2018 kørte et rekordstort antal passagerer med metroen. Hele 64,7 mio. blev det til over hele året, og det er en stigning på omkring 1,2 mio. passagerer i forhold til 2017 og dermed det højeste antal passagerer, metroen har haft, siden åbningen i 2002.

Find passagertal

Passagertal for Cityringen

Hvor mange passagerer forventes at rejse med Cityringen? Vil forventningerne blive indfriet? For at kunne svare på det spørgsmål, skal passagertallene følges over en længere periode. Se i dette faktark prognosen for Cityringen frem til 2023, og  hvorfor det fulde passagerpotentiale først forventes opnået gradvist.

Faktaark Baggrund for Cityringens Passagertal (pdf)

Hvor tilfredse er passagererne med metroen? Er toget rent? Og er servicen i orden?

Kundetilfredshed

Analysevirksomheden Megafon gennemfører løbende uafhængige kundetilfredshedsundersøgelser, som skal gøre metroen endnu bedre.

Se tallene og læs mere om undersøgelsesmetoden.

Kundetilfredshed