Når du rejser med Metroen og får brug for hjælp fra kundeservice, er det DOT, du skal have fat i.

Kundeservice bor hos DOT

DOT sidder klar til at tage imod dine henvendelser – både om rejser specifikt med Metroen og om rejser på Sjælland, København og øerne.

Se nedenfor links nedenfor til de mest populære kundeserviceemner

 

Se hvordan du også kan kontakte DOT

Kontakt DOT Kundeservice på telefon:
7015 7000

Online kundeservice

Du kan kontakte kundeservice direkte via en onlineformular og få hjælp med f.eks.:

  • Hittegods - få hjælp til at finde glemte sager i metroen

  • Kontrolafgifter - online betaling og svar

  • Refusion/reklamation for købte kort og billetter

  • Rejsegaranti - oplever du store forsinkelser i metroen, er der mulighed for tilskud til en taxatur.
Gå til kundeserviceformularen

Rejseregler

Hvordan er det lige med cykler, dyr og bagage? Få tjek på rejsereglerne hos DOT.

DOT har samlet alle rejseregler for trafikselskaberne på Sjælland, så du kun skal lede ét sted for at få svar på din rejseundren. Reglerne er nemlig ikke nødvendigvis ens på tværs af bus, tog og metro, hvor både plads og passagertal varierer meget.

Rejsereglerne er fastlagt i de "Fælles landsdækkende rejseregler" i henhold til i henhold til ”Jernbaneloven” og ”Lov om trafikselskaber”.

Læs mere om andre fælles rejseregler

Børn i metroen

Læs mere hos DOT

Regler for bagage

Læs mere hos DOT

Må jeg tage dyr med i metroen?

Læs mere hos DOT

Cykler og el-løbehjul er velkomne
- udenfor myldretiden

Læs mere hos DOT

Kundeservice på hele rejsen

Læs mere om kundeservice på tværs af transportformerne på DOT's hjemmeside

Hittegods
- få hjælp til at finde glemte sager

Kundeserviceformular

Kontrolafgifter
- stil spørgsmål eller betal online

Kundeserviceformular

Refusion af billetter - Du kan få refunderet køb af visse billetter og kort

Kundeserviceformular

Rejsegaranti - har du oplevet store forsinkelser i metroen kan du få tilskud til en taxatur

Læs mere på DOT kundeservice