Tæt på Frederiksberg

Lige ved siden af Frederiksberg Centeret ligger den oprindelige metrostation, der indgår som en del af metrolinjerne M1 og M2. Med Cityringens åbning fik Frederiksberg endnu en station, men som nu forbinder den eksisterende metro med Cityringen. Begge stationer er forbundet af en gangtunnel, som gør det hurtigt og overskueligt for dig at skifte mellem de forskellige linjer. Den nye stations vægge er beklædt med norsk skiffer i grå farver – som også er tilfældet for Kongens Nytorv – for at vise, at der kan skiftes mellem M3 Cityringen og de øvrige metrolinjer.

Fakta om Frederiksberg

  • Linjer: M1 og M2 og M3

  • Indviet: 2002 og 2019

  • Passagertal: 30.700 daglige passagerer i 2025

  • Type: Underjordisk station

  • Elevatorer: Fire

  • Rulletrapper til terræn

Hvis der udføres sporarbejde, kan du altid tage metrobus

Metroen er designet til at køre 24/7 - hele dagen og hele natten - men som alle andre jernbaner har metroen behov for løbende vedligehold af skinner, tog og signaler.
Ved større eller længerevarende ændringer i metrodriften indsætter vi metrobusser. Du kan på kortet se, hvor du kan fange metrobussen.

Se metrobussens rute

Planlæg din rejse

På Rejseplanen.dk kan du planlægge din rejse med Metroen, busser, tog og S-tog

Gå til Rejseplanen

Læs mere om Metroen til Sydhavnen og Valby

Sydhavnslinjen
København Syd

Meget mere metro

Fremtiden har været førerløs siden 2002, hvor Københavns metro for første gang kunne sende passagerer afsted i de underjordiske tunneler i et tog uden fører. I hovedstaden bygger vi hele tiden mere metro, og i øjeblikket er vi i gang med at udvide metronettet med fem nye stationer i Sydhavn og to nye stationer i Nordhavn.

Metrobyggeri er store, komplekse projekter fyldt med spændende arkitektoniske, ingeniørmæssige og logistiske udfordringer.

Læs mere om, hvordan vi bygger metro

Læs om, hvordan nye linjer bliver besluttet

Hvordan bliver nye linjer besluttet?
Visualisering for Metrostation