Kundeservice bor hos DOT
DOT sidder klar til at tage imod dine henvendelser – både om rejser specifikt med Metroen og om rejser på Sjælland, København og øerne.
Se nedenfor links nedenfor til de mest populære kundeserviceemner
Se hvordan du også kan kontakte DOT
Kontakt DOT Kundeservice
på telefon:
7015 7000
Online kundeservice
Du kan kontakte kundeservice direkte via en onlineformular og få hjælp med f.eks.:
- Hittegods - få hjælp til at finde glemte sager i metroen
- Kontrolafgifter - online betaling og svar
- Refusion/reklamation for købte kort og billetter
- Rejsegaranti - oplever du store forsinkelser i metroen, er der mulighed for tilskud til en taxatur.
Rejseregler
Hvordan er det lige med cykler, dyr og bagage? Få tjek på rejsereglerne hos DOT.
DOT har samlet alle rejseregler for trafikselskaberne på Sjælland, så du kun skal lede ét sted for at få svar på din rejseundren. Reglerne er nemlig ikke nødvendigvis ens på tværs af bus, tog og metro, hvor både plads og passagertal varierer meget.
Rejsereglerne er fastlagt i de "Fælles landsdækkende rejseregler" i henhold til i henhold til ”Jernbaneloven” og ”Lov om trafikselskaber”.
Læs mere om andre fælles rejsereglerBørn i metroen
Læs mere hos DOTRegler for bagage
Læs mere hos DOTMå jeg tage dyr med i metroen?
Læs mere hos DOTCykler og el-løbehjul er velkomne
- udenfor myldretiden
Regulering af kontrolafgiften for cykler
Hvis du har en cykel eller stort løbehjul med i Metroen, skal du købe en cykelbillet. Husk, at cykler og store løbehjul ikke er tilladt i Metroen i myldretiden, dvs. på hverdage mellem kl. 7.00-9.00 og 15.30-17.30.
Den 1. november 2022 steg kontrolafgiften for kunder, der ikke har købt cykelbillet, eller som tager cyklen med Metroen i myldretiden. Kontrolafgiften er nu på 250 kr.
Du kan læse mere om reglerne for cykler i Metroen herKundeservice på hele rejsen
Læs mere om kundeservice på tværs af transportformerne på DOT's hjemmeside
Hittegods
- få hjælp til at finde glemte sager
Kontrolafgifter
- stil spørgsmål eller betal online
Refusion af billetter - Du kan få refunderet køb af visse billetter og kort
KundeserviceformularRejsegaranti - har du oplevet store forsinkelser i metroen kan du få tilskud til en taxatur
Læs mere på DOT kundeservice