
Kontakt og kundeservice
Har du spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at kontakte Kundeservice.
Hvordan kan vi hjælpe dig videre?
Glemte sager
Har du glemt noget i Metroen? - få hjælp til at finde glemte sager
Rejsegaranti
Har du oplevet store forsinkelser i Metroen? Måske har du ret til kompensation
Kontrolafgift
Har du fået en kontrolafgift i Metroen? Vi tilbyder to muligheder - stil spørgsmål eller betal online
Generelle forespørgsler
Har du spørgsmål, ris eller ros, eller ønsker du at klage over en rejse med Metroen, kan du kontakte os
Refusion
Tilbagebetaling af en billet eller et månedskort - du kan få refunderet køb af visse billetter og kort
Cykler, løbehjul og barnevogne
Læs de forskellige reglerne for at medbringe cykel, løbehjul og barnevogne i Metroen
Børn i metroen
Tag børnene med i Metroen
Kæledyr i metroen
Tag dit kæledyr med i Metroen - læs mere om reglerne

Om rejseregler
Hvordan er det lige med cykler, dyr og bagage?
DOT har samlet alle rejseregler for trafikselskaberne på Sjælland, så du kun skal lede ét sted for at få svar på din rejseundren. Reglerne er nemlig ikke nødvendigvis ens på tværs af bus, tog og metro, hvor både plads og passagertal varierer meget.
Hvordan er rejsereglerne bestemt?
Rejsereglerne er fastlagt i de "Fælles landsdækkende rejseregler" i henhold til ”Jernbaneloven” og ”Lov om trafikselskaber”.
Fandt du ikke, hvad du ledte efter?
Kontakt os
Kundeservice hos DOT
Metro Service
Du kan kontakte Metroens driftsoperatør, Metro Service, hvis du har spørgsmål til driften af Metroen.