DIN SIKKERHED ER VIGTIG FOR OS!

Din sikkerhed er vigtig for os. Derfor vil vi gerne informere dig om vores politik for beskyttelse af personlige oplysninger. Her kan du læse om, hvordan vi behandler de personlige oplysninger, du måtte have givet til os. Du kan læse vores Politik om beskyttelse af personlige oplysninger her​

Du kan læse vores Politik om beskyttelse af personlige oplysninger her​ LUK

Prognose for passagertal

Med de nye metrolinjer forventes der at være i alt 617.000 rejser om dagen på et hverdagsdøgn.

København H og Kongens Nytorv forventes at blive de klart største metrostationer.

Beregningerne er foretaget ud fra år 2035, når både Cityringen, Nordhavns- og Sydhavnslinjen er åbnet, og busnettet er tilpasset metroen.

Station

Rejser per hverdagsdøgn

Vanløse
Flintholm
Lindevang
Fasanvej
Frederiksberg1
Forum
Nørreport
Kongens Nytorv1
Christianshavn2
Islands Brygge
DR Byen
Sundby
Bella Center
Ørestad
Vestamager
Amagerbro
Lergravsparken
Øresund
Amager Strand
Femøren
Kastrup
Lufthavnen
----------
København H2
Rådhuspladsen
Gl. Strand
Kongens Nytorv
Marmorkirken
Østerport2
Trianglen
Poul Henningsens Plads
Vibenshus Runddel
Skjolds Plads
Nørrebro
Nørrebros Runddel
Nuuks Plads
Aksel Møllers Have
Frederiksberg
Frederiksberg Allé
Enghave Plads
----------
Nordhavn
Orientkaj
----------
Havneholmen
Enghave Brygge
Sluseholmen
Mozarts Plads
Ny Ellebjerg

16.000
11.000
8.000
8.000
18.000
9.000
40.000
47.000
20.000
13.000
9.000
1.000
7.000
18.000
8.000
16.000
9.000
7.000
2.000
3.000
2.000
16.000

47.000
15.000
19.000
            53
.000
13.000
                        19
.000
12.000
11.000
            8
.000
7.000
21.000
            9
.000
            6
.000
            8
.000
15.000
11.000
15.000
----------
            6.000
            8.000
----------
            6.000
            4.000
            6.000
            6.000
            7.000

I alt 617.000 rejser per hverdagsdøgn.

I 2035 forventes det, at 191,2 millioner passagerer vil rejse med hovedstadens metro det år. På det tidspunkt vil metronettet omfatte den eksisterende metro samt Cityringen, Nordhavnslinjen og Sydhavnslinjen.

1 På Frederiksberg og Kongens Nytorv vil der i alt være hhv. 33.000 og 100.000 rejser, da der her vil være mulighed for at skifte mellem hhv. M1/M2 og M3 og M1/M2 og M3/M4.

2 For Østerport og København H skal det bemærkes, at en andel af de rejsende skifter mellem M3 og M4. Rejsetallet inkluderer ikke de personer, som skifter på mellem M3 og M4. Disse tælles kun med på den metrostation på M3/M4, hvor de starter deres rejse. Det samme gør sig gældende for Christianshavn, hvor en andel skifter mellem M1 og M2. Her tælles skiftet heller ikke med. Dette stemmer overens med den måde Metroselskabets tællesystem fungerer på

Se passagertal for den eksisterende metro