10. februar 2017

Royal Arena skaber travlhed i metroen

Flere tog, ekstra personale og hensynsfulde passagerer har sikret, at de mange tusinde, der tog metroen til Metallica-koncerterne, kom godt ud og hjem.

Normalt er der forholdsvis stille i Ørestad om aftenen. Med åbningen af Royal Arena den 3. februar har det dog ændret sig, og alene til multiarenaens første arrangement mødte omkring 16.000 gæster op.

Mange valgte at tage metroen til og fra de tre Metallica-koncerter, og der har derfor været indsat ekstra tog. Derudover har personale stået klar på stationerne for at hjælpe til med alt fra billetkøb til vejvisning. Gode transportmuligheder er vigtige for at kunne tiltrække mange gæster og store begivenheder til hovedstaden, understreger kundedirektør i Metroselskabet, Rebekka Nymark.

”Både for byen og metroen er det vigtigt, at vi kan levere en hurtig og stabil kollektiv transport til internationale sportsbegivenheder, koncerter og store events. Gæsterne skal opleve, at det er nemt at komme til og fra. Derfor glæder det mig, at det tætte samarbejde mellem Royal Arena, Københavns Kommune, Metroselskabet og vores operatør Metro Service har givet en god start for arenaen og den kollektive trafik,” siger Rebekka Nymark.

Alene i timerne efter åbningskoncerten tog 5.600 passagerer metroen fra de tre nærliggende stationer: Bella Center, Ørestad og Vestamager. Det var cirka 5.000 flere end i samme tidsrum fredagen forinden. Metroselskabet håber, at de mange gæster til den nye arena fortsat vil vælge den kollektive transport, når de skal til koncert eller sportsbegivenheder.

”Sammen med vores operatør havde vi forberedt os meget på åbningen, men det var ikke mindst takket være passagerernes tålmodighed og gode humør, at aftenen forløb så glat. De fortjener stor ros, for selv mens de festede, udviste de stadig et stort hensyn til hinanden. Det betød, at vores operatør kunne køre de mange metrotog uden forstyrrelser gennem hele aftenen,” siger kundedirektør Rebekka Nymark.

Royal Arena har allerede en lang række events på programmet. For metroen betyder det, at driften kan blive tilpasset, så der er tilstrækkelig kapacitet, når gæsterne skal til og fra oplevelser i Ørestad.